Türkiye'de İskan . İskan belgesine sahip olmak neden bu kadar önemli?
Türkiye'de İskan . İskan belgesine sahip olmak neden bu kadar önemli?
Türkiye Cumhuriyeti'nde mülk satın alma prosedürü mümkün olduğunca basit ve şeffaftır, bu da yatırımcı için herhangi bir riski ortadan kaldırır. Ancak, daireleri görme aşamasında satıcıdan tüm tapu belgelerinin varlığını sormak önemlidir. Ve özellikle, evin işletmeye alındığını teyit eden resmi evraklar.
Makalemizde "Türkiye'de İskan" terimini, türlerini, prosedürlerini ve elde etme maliyetlerini ayrıntılı olarak ele almayı öneriyorum.
Türkiye'de İskan - Neye İşaret Ediyor
İskan - bu, ev için teknik bir pasaport veya nesneyi devreye alma eylemidir. Belge, Türkiye Cumhuriyeti devlet komisyonu ile kabul edilir ve konutun yerleşime hazır olduğunu onaylar.
15-20 yıl önce teknik pasaportun isteğe bağlı olarak kabul edildiğini, bu nedenle çoğu durumda geliştiriciler ve mal sahipleri tarafından tamamlanmadığını belirtmek gerekir. İşlemin meşruiyeti, iznin yokluğundan etkilenmedi ve kayıt ve vergi ödemelerinden tasarruf edilmesine izin verildi. Geçtiğimiz birkaç yıl içinde durum değişti ve artık her Türk geliştiricinin Türkiye'deki şantiyenin işletmeye alınması için bir izne sahip olması gerekiyor. Bir belgenin alınması devlet tarafından sıkı bir şekilde kontrol edilir ve yokluğunda yapı kentsel iletişime bağlanamaz.
Türkiye'de bir gayrimenkulün teknik pasaportu iki türdür:
- Genel İskan;
- Ferdi İskan.
Birbirlerinden ne kadar farklılar - aşağıda ele alınmıştır.
Genel İskan:
Genel İskan - genel Türk gayrimenkul teknik pasaportu. Tüm konut kompleksi (veya villa kompleksi) için düzenlenir ve işletmeye alındığını ve amacına uygun olarak kullanıldığını onaylar.
Belge, binanın konumu ve arsanın büyüklüğü, binadaki dairelerin metrekaresi, kat sayısı ve yardımcı sistemlerin (elektrik, gaz, su, kanalizasyon) bir planı hakkında tüm bilgileri içerir.
Genel İskan inşaat şirketi, işin tamamlanmasından sonra veya inşaatın son aşamasında alır. Alıcı için belgelerin varlığı, evin tüm normlara ve teknik kurallara göre inşa edildiğinin, iletişimin resmi olarak bağlandığının ve yapının güvenli ve konforlu ikamet için uygun olduğunun bir işaretidir.
Uzmanlar komisyonu tarafından onay ve Genel İskan'ın tescil süreci, geliştiricinin bir belge paketi sunduğu şehir belediyesinde gerçekleşir.
Uzmanlar faktörleri dikkate alır:
- Bina tasarımının inşaat projesinde belirtilen gerekliliklere uygunluğu.
- Mühendislik ağlarının bağlantısının doğruluğu.
- Yangın alarm sistemi, yangın söndürme sensörleri, tahliye acil çıkışları, yangın kaçış merdivenleri olup olmadığı.
- Yapının uygun sismik stabilite seviyesi.
- Erişim yollarının mevcudiyeti ve uygunluğu.
Tüm standartların karşılanması halinde, teknik sertifika müfettişler tarafından mühürlenir ve imzalanır. İhlaller varsa, inşaat şirketi bunları yasada öngörülen süre içinde düzeltmelidir. Aksi takdirde, inşaat tamamlanmamış ve bina işletmeye hazır değil olarak kabul edilecektir. Türkiye'de bir inşaat ruhsatı verildikten sonra 5 yıl geçerli olduğundan, bu süre zarfında inşaatçının işi bitirmek ve Genel İşcan'ı almak için zamanı olmalıdır. Yasaya uyulmaması halinde inşaat ruhsatı iptal edilir.
Ferdi İskan.
Ferdi İskan, Türkiye'deki bir daire için bireysel bir teknik pasaporttur. Yani, bir konut kompleksindeki veya müstakil evdeki her daire için ayrı ayrı düzenlenir.
Ferdi İskan'da mülkünüzle ilgili tüm teknik bilgiler belirtilmiştir:
- konutun toplam alanı;
- oda sayısı;
- Adres;
- sahibi hakkında bilgiler ve diğer önemli bilgiler.
Ferdi İskan sadece bir kez verilir - ilk sahibine. İkincil piyasada satın alırken, yeni sahibin bunu almasına gerek yoktur ve satıcı işlemin sonunda teknik pasaportu vermekle yükümlüdür.
Bireysel teknik pasaport, TAPU'yu aldıktan sonra şehir yönetiminde verilir. Bir belgenin mevcudiyeti, su, gaz, elektrik aboneliği için başvurmanıza, İnternet ve sabit telefon bağlantısı için bir sözleşme yapmanıza olanak tanır.
Bazı geliştiriciler ve deneyimli emlak acenteleri, müşterilerine bireysel teknik pasaport alma hizmeti sunmaktadır. Bu sizi zahmetten ve zaman kaybından kurtarır.
Yapı kullanma izin belgesi olmayan gayrimenkuller
Alıcılarımızın çoğu, Türkiye'de bir daireyi işletmeye alma belgesi olmadan satın alıp alamayacaklarını merak ediyor. Evet, ancak yalnızca nesne yapım aşamasındaysa. İşletmeye alma sertifikasının eksikliğine ilişkin bilgiler resmi satış sözleşmesinde belirtilmelidir. Buna ek olarak, sözleşmede teknik pasaportun alınmasına ilişkin gösterge niteliğindeki şartlar ve koşulların ihlali için cezalar öngörülmüştür.
Yapı için genel bir teknik pasaportun olmaması durumunda ve belirli bir süre sonra, inşaat ruhsatı iptal edilir ve nesne devlet yetkililerinin emriyle yıkılabilir.
Bilinmesi gereken önemli! İşletmeye alma belgesinin varlığında, ışık ve su oranları, kayıtlı bir Ferdi İskan'a sahip olmayan konutlara göre daha düşük olacaktır.
Türkiye'de İskan için ne kadar ödemeniz gerekiyor?
Türkiye'de bir daire için teknik pasaport maliyeti, konutun büyüklüğü ve özellikleri gibi faktörlere göre belirlenir. Ortalama olarak bu maliyet 200 Euro civarındadır. Üretim süresi on günden fazla değildir.
Alanya'da bir daire satın almanın beklentilerinizi karşılaması için tüm detayları önceden bilmenizde fayda var. Bu durumda en iyi çözüm, güvenilir ve deneyimli bir emlak acentesinden yardım almaktır Rixos Home . Profesyonelliğimiz ve deniz kenarında Türk gayrimenkulü satın almanın tüm nüansları hakkındaki bilgimiz, risksiz herhangi bir işlemin meşruiyetinin garantisidir!
Türkiye'de belgelerinizi kaybederseniz ne yapmalısınız?